NATURE – Constellations de Metz 2022

24.06.22

/ /

NTURE

Role

Music, concept, art direction , design and animation

Credits
Lighting Program support : Reiko Seike
Lighting Programer : Mikael Trochu
3Dmodeling(Cathedral):Madoka Itani
Event organizer : Constellations de Metz 2022 TEAM
Main Event place : Metz Cathedral
Animation inspired from : Phil Max Schöll (Weltraumgrafik)

Constellations de Metz 2022 

I began to remote-work often at home just like many others after the diffusion of Covid 19.  At first, I felt at ease and liberated, but with the passage of time, it began to tell on my body, and lastly I got in the blues.
“One day I flew out of my house and boogied on to the beach.  There lay indescribable beauty spreading in crisp breeze as far as the eye could see,” said one of our team members.  Every one of us could share the visceral longing with him.
Our artwork this time, “NATURE”, was created based on this primal power to move us to nature.  Nature can rock our five senses to their foundations even in our fast-moving IT world, and this can tell us there is still a tangible sanctuary in the midst of it.
We would like to make our few minutes’ artwork be the story of describing the moving encounter with nature.  The beginning is cast with a gloomy pall, the time we are hemmed in, and then the subsequent dialogue with nature is expanded.  We used the natural sound picked up from nature, while reducing the digital sound to a minimum.
Our stage, La cathédrale Saint-Étienne de Metz, has the greatest amount of stained glass in France.  It invites natural light and harmonizes effortlessly with the surroundings. We hope our artwork will jibe with the cathedral as if it is part of nature. 

///////////

新型コロナウィルスが蔓延して以降、多くの人がそうであるように私も家で仕事をすることが増えた。最初は快適に思われたが、時間が経つにつれて身体に不調が表れはじめ、精神的にも塞ぎ込むようになっていった。私はある日家を飛び出して海岸に向かった。そこは信じられないくらい美しい景色で風は澄んでいた。

これは我々のチームの一人の体験だが、誰もが彼の感動を身近に感じた。

今回の作品”NATURE”は、このような自然への原始的な感動に基づいて制作されている。自然はデジタル化が進む現代に生きる人間の五感を揺さぶり、理想郷がまさにその中にあることを教えてくれる。我々はこの数分間の作品を、自然に出会う感動を描いた物語にする。始まりは暗く、閉鎖的な時間を描き、その後に自然との対話を描く。音楽には自然の音を取り入れ、極力デジタルを使わない表現にする。
舞台となるメッス サンテチエンヌ大聖堂はフランスで最も多くのステンドグラスを持ち、それらは自然の光を取り込み美しく調和している。我々の作品もまた自然の一部であるかのように、この大聖堂と調和するものでありたい。


Metz_Full.00_04_50_22.Still005
Metz_Full.00_05_09_13.Still006
Metz_Full.00_05_36_04.Still007